برجراف عن تربية الاطفال

برجراف عن تربية الاطفال

زوارنا الكرام ننشر لكم حصريا على كلام نيوز

برجراف عن تربية الاطفال

نقدم لكم برجراف عن تربية الاطفال, برجراف عن تربية الاطفال 2020, برجراف عن تربية الاطفال بالانجليزي, برجراف عن تربية الاطفال عربي وانجليزي, موضوع برجراف عن تربية الاطفال, مقال برجراف عن تربية الاطفال. على كلام نيوز klamnews.com

برجراف عن تربية الاطفال 2020 بالانجليزي

برجراف عن تربية الاطفال
برجراف عن تربية الاطفال

برجراف عن تربية الاطفال, برجراف عن تربية الاطفال 2020, برجراف عن تربية الاطفال بالانجليزي, برجراف عن تربية الاطفال عربي وانجليزي, موضوع برجراف عن تربية الاطفال, مقال برجراف عن تربية الاطفال

raising children

الأساليب الصحيحة في تربية الأبناء يتبع الوالدان أساليب تربوية بغية تهذيب سلوك الأبناء ومساعدتهم في تكوين شخصية قوية مستقلة، ومن هذه الأساليب ما يأتي
التوجيه: يقوم التوجيه بدايةً على تكوين أرضية حوارية جيدة بين الطفل ووالديه، فيُمكنهم فهم ما يدور في ذهنه بصورة أكثر وضوحاً، وتوجيهه لما فيه خير له بناءً على هذا الفهم. القدوة: يتطبّع الابن بسلوك والديه، فيسهل عليه التحلّي بمكارم الأخلاق إن لاحظها في تصرفات والديه، والتمس فيهم المثال الأعلى الذي يُحتذى به في كافة الأمور. العقاب: تستوجب التربية السوية للأبناء أحياناً معاقبتهم على ما يبدر عنهم من أخطاء، شريطة ألّا يُفضي العقاب إلى أذى بالغ الضرر.

Correct methods for raising children: The parents follow educational methods in order to refine the behavior of children and help them to form a strong, independent personality. Among these methods are the following:
Guidance: Guidance is based on the formation of a good dialogue ground between the child and his parents, so they can understand what is on his mind more clearly, and direct him to what is good for him based on this understanding. A role model: the son prints the behavior of his parents, so it is easy for him to show good morals if he notices them in the actions of his parents, and to seek in them the ideal that is followed in all matters. Punishment: the proper education of children sometimes requires punishing them for the errors that are revealed to them, provided that the punishment does not lead to serious harm.

برجراف عن تربية الاطفال.

  • لا شك أن الاهتمام بتربية الأولاد وتنشئتهم على منهج النبوة من أعظم مهام الوالدين، وذلك مما ينفع في دينهما ودنياهما.
  • There is no doubt that caring for children and raising them on the method of prophethood is one of the greatest tasks for parents, and this is beneficial to their religion and their worldly affairs.
  • يحسن أن يتربى الولد من صغره على الأخلاق الفاضلة والعادات الحسنة، وأهم ما ينبغي أن يتربى عليه الطفل في صغره، الصدق فهو مفتاح كل خير، وتربية الطفل على الصدق تكون بتحري الوالدين للصدق مع الطفل.
  • It is better for a child to be raised from a young age on virtuous morals and good habits, and the most important thing that a child should be brought up in as a child, honesty is the key to all goodness, and raising a child on honesty is by examining the parents for honesty with the child.
  • إن تربية الطفل وخصوصاً في صغره تكون بإظهار القدوة الحسنة والأخلاق الفاضلة في محيطه، فقد قال أهل التربية إن التهذيب بالأعمال خير من التهذيب بالأقوال.
  • Raising a child, especially when he is young, is by showing good example and good morals in his environment. The people of education said that politeness with deeds is better than polishing words.
  • تعليم الأولاد العبادات يبدأ بعد سن التمييز، كما أمر رسول الله صلى الله عليه وسلم بتعليمهم الصلاة لسبع سنين، قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين، واضربوهم عليها وهم أبناء عشر، وفرقوا بينهم في المضاجع. رواه أبو داود وصححه الألباني.
  • Teaching children to worship begins after the age of distinction, as the Messenger of God, may God bless him and grant him peace, instructed them to teach them to pray for seven years. .